viernes, 23 de noviembre de 2007

Las tiras cómicas como aproximación gráfica a la actualidad

Infografía e ilustración constituyen dos magníficas herramientas para explicar de manera gráfica la actualidad. Si una imagen vale más que mil palabras, está claro que noticias, reportajes y crónicas no son las únicas posibilidades que tiene un periódico para acercar la actualidad a sus lectores. De ahí que, desde épocas muy tempranas, en el periodismo escrito se recurriese al humor de las tiras cómicas para presentar de un modo ameno las noticias y facilitar su comprensión.
De hecho, en los años dorados de la prensa estadounidense, los dos principales editores de EEUU -William Randolph Hearst y su rival Joseph Pulitzer- usaron la historieta para vender sus periódicos a la población emigrante, que no comprendía muy bien el inglés pero sí que podía "ver" las historietas. Los primeros cómics de prensa estadounidenses no tuvieron una periodicidad diaria hasta el 15 de noviembre de 1907 -se acaba de cumplir su centenario- el periódico norteamericano San Francisco Chronicle publicó la primera tira cómica diaria del mundo, bajo el título de Mr. Mutt.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Lembrade que o martes día 11 non hai clase. que o grupo de prácticas do martes incorporase ao grupo do xoves e despois falta por ver a clase teórica.

Tron. Outros datos:
- Utilizamos a animación a contraluz, un xeito de crear efectos visuais sen basearse na luz reflexada. Non usamos acetatos pintados, senón máscaras. A luz ia directamente á cámara e debuxa unha silueta. As cores son moi intensas, polos filtros e a saturación efectiva. A iluminación de contraluz non se utilizaba para crear figuras, senón para dar brillo ás cousas e facer logos. É unha película baseada nos contraluces.
- O ordenador aparece como unha ferramenta poderosa. É a ferramenta central. Foi unha idea que se cumpriu co paso dos anos. Os creadores de Tron tentamos construir un espazo diferente. Ao mellor a xente pensa en may ou algo similar.
- Contactamos con expertos informáticos para desenvolver as distintas técnicas, por exemplo, Alan Kaye, que investigaba o concepto de PC. Daquela xa falaba de facer un ordenador como un maletín, para levalo e enchufalo en calquera biblioteca. Harrison Ellenshaw, que traballara en La Guerra de las Galaxias, era un experto en máscaras como o seu pai Peter Ellenshaw.
- Iluminación a contraluz, pruebas de contraluz en Kodalith. Fotomontaxe a contraluz e gráficos por ordenador
- Rodouse en 35 mm, en branco e negro e logo se fixeron os Kodaltihs.
- Os actores movíanse sobre un fondo negro porque así non se precisaba iluminación. Con fondo branco habería que iluminar todo
- Syd Mead deseñou os tanques, as motos de luz e a nave de Sark
- Jean “Moebius” Giraud deseñou o vestiario e a nave solar. Tamén realizou o guión gráfico.
- Peter Lloyd elaborou as ilustracións, traballando coa aerografía.
- A técnica era ampliar cada fotograma dunha películade 75 minutos en Kodaliths de 35 cm e tratala como se fose unha película animada. As imaxes de acción real convertiamolas en acetatos individuais, non a mano, senón fotografiados. A maior parte fíxose con fotomontaxe de contraluces. Fotografiouse aos actores con traxes brancos sobre fondo negro, e nos traxes pintáronse os circuitos en negro. Fotografiouse todo en branco e negro.
- A película que usamos, a de Hi-Con e a de tono continuo, era unha edición especial que Kodak fixo para nos. Ninguén fixera este tipo de película e nunca se volvería a facer.
- O espazo virtual: escenas de motos de luz, onde os actores se atopan nun entorno dixital, e cando os personases se meten nos tanques, trátase dun espazo no interior dun vehículo deseñado por ordenador. O que facilitou a combinación destos elementos foi que os fondos para a fotomontaxe de contraluz parecían estar deseñados por ordenador. 15-20 minutos.
- Catro empresas traballaron na película: Magi/Synthavision; Information International; Rober Abel &Ass. e Digital Effects (está última fixo o logotipo do comezo da película e o bit)
- Os vehículos, as escenas de naves voando, as motos de luz, as escenas do CCP (Control Central de Programas), todo está informatizado, pero sen Photoshop.
- No plató, totalmente negro, dispúñase de vídeoxogos para o equipo da película.
- “Fin da impresión”

TRABALLO:
Neste ano cúmprese o 25 aniversario do estreno da película, tendes que facer algún infográfico vencellado coa animación, coa película, coa historia, coas formas de animación, coas saídas comerciais da animación...

Un enderezo:
http://mark.com.mx/infografia.html
marotlo

Anónimo dijo...

Tendes que poñer os enderezos do resto dos vosos compañeiros, xa, por favor. Están na folla co calendario de debates.
marotlo

Anónimo dijo...

Temos clase o luns día 10, ás 12:00 na AI1.
aquí deixo o enderezo do anuncio de martin scorsese para freixenet:
http://www.youtube.com/watch?v=2zCD1R19bJs